piątek, 30 sierpnia 2013

AIR SHOW RADOM 2013 cz.1 Su27 i Rafale

Na pierwszy ogień idą Su-27 i Rafale, czyli gwiazdy tegorocznych pokazów w Radomiu




Niewątpliwie jedną z największych atrakcji tegorocznej edycji Air Show Radom były występy ukraińskiego Su-27 i francuskiego Rafale. Nie ukrywam, że tylko na pokaz tych dwóch maszyn wybrałbym się do Radomia. Zarówno Su jak i Rafale cechują się niespotykanymi zdolnościami manewrowymi więc nadzieje co do ich pokazów dynamicznych były ogromne.



Pierwszy pokaz jaki miałem przyjemność zobaczyć był piątkowy trening Su27. Pierwsze wrażenie niesamowite, dźwięku tych silników nie można pomylić z jakimikolwiek innymi. To po prostu trzeba poczuć na własnych bębenkach. Podczas treningu miałem wrażenie, że pilot lata bardzo zachowawczo, o co w sumie trudno się dziwić biorąc pod uwagę wcześniejsze niemiłe doświadczenia ukraińskich pilotów z pokazów lotniczych. Mimo wszystko pokaz był przedni ukazując możliwości samolotu. Zabrakło tylko kobry i flar, miałem nadzieje, że flary pojawią się już w dni pokazów, niestety tak nie było. Mimo wszystko występ ukraińca na piątkę.






Teraz kolej na Rafale. W skrócie powiem tak - ja byłem rozczarowany jego pokazem. Nie mówię, że latał kiepsko, ale nie sprostał moim oczekiwaniom. Troszkę za wysoko, troszkę za cicho. Do tego miałem problemy by ustrzelić mu jakieś fajne zdjęcie. W piątek było już kiepskie światło, a w sobote latał po pokazie CAS z wybuchami efektem czego niebo było zasłonięte przez dym... W niedziele światło dopisało, ale na wysokość na jakiej latał zabrakło ogniskowej. Mimo wszystko kolejna maszyna do kolekcji jest.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz